×
امروز شنبه 06 مرداد 1403 شمسی - Jul 27 2024 میلادی
باکس کنار اخبار ویژه

برگزاری اولین جلسه کمیسیون بیمه اتاق بازرگانی سمنان

برگزاری اولین جلسه کمیسیون بیمه اتاق بازرگانی سمنان

اولین جلسه کمیسیون بیمه  با حضور نمایندگان اتاق در هیات های بدوی و تجدید نظر تامین اجتماعی استان برگزار گردید .

عبدالحمید دربانیان رئیس کمیسیون بیمه و مالیات استان سمنان در این جلسه  گزارشی از روند بررسی پرونده ها در شعبه تجدید نظر تامین اجتماعی ارائه نمود.

 وی در ادامه ترکیب اعضای 4 نفره هیات بدوی  و همچنین ترکیب اعضای هیات تجدید نظر را ناعادلانه خواند و گفت : که  این ترکیب در اکثر موارد به ضرر کارفرما و به نفع  سازمان تامین اجتماعی میباشد .

رئیس کمیسیون بیمه و مالیات استان  افزود:مهمترین و بیشترین مسئله در هیات تامین اجتماعی مشکل حسابرسی واحد ها می باشد که متاسفانه خود کارفرمایان هم آگاهی کافی از نحوه ارائه مدارک برای رسیدگی ندارند و همین امر باعث بروز مشکلاتی برای واحد های تولیدی می شود .

وی در ادامه ایجاد وحدت رویه بین نمایندگان اتاق جهت صدور رای را خواستار شد وبا توجه به زمان محدود و حجم پرونده در هیات ها و بر هماهنگی نمایندگان با کارفرمایان قبل از جلسات هیات تاکید نمود .

در ادامه نمایندگان اتاق در هیات های بدوی و تجدید نظر استان در خصوص نحوه حسابرسی سازمان تامین اجتماعی ، ارائه دفاتر چند ساله کارفرما ، عدم آگاهی کارفرمایان  از بخشنامه ها و آیین نامه ها و عدم استفاده آنها در موقع لزوم  ، سلیقه ای اعمال کردن سازمان در  اجرای بخش نامه ها ، عدم درج مدارک در خواستی از کارفرما در موقع حسابرسی ، عدم همکاری  کارفرما با نمایندگان اتاق قبل از جلسات ،عدم شفافیت بخش نامه های سازمان ، بررسی فاکتورهای بی مورد در حسابرسی از شرکت ها،‌اصلاح دعوتنامه های کارفرما جهت مدارک لازم جهت ارائه  ،عدم حضور کارفرمایان در جلسات آموزشی و .. مواردی بود که به طور مشروح مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت .