×
امروز شنبه 06 مرداد 1403 شمسی - Jul 27 2024 میلادی
پایگاه خبری

در جلسه هیات نمایندگان اتاق سمنان چه گذشت ؟

اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی سمنان روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت گرد هم آمدند . 
این جلسه که با حضور اکثریت اعضای هیات نمایندگان اتاق سمنان برگزار شد ، ابتدا با مروري بر اخبار اقتصادي آغاز شد . 
سپس اعضا وارد دستور کار شدند و در رابطه با تصویب شیوه نامه تشکیل و اداره کمیسیون هاي تخصصی اتاق و نیز  تشریح گزیده تبصره هاي قانون بودجه 1403 مرتبط با بخش اقتصادي به بحث و تبادل نظر پرداختند . 

در ادامه اعضای هیئت نمایندگان اتاق سمنان با حضور در محل اداره کل دادگستری استان سمنان با مدیر کل جدید آن دیدار و گفتگو داشتند . 
این دیدار که در فضایی صمیمانه برگزار شد فرج الله معماری ، رئیس اتاق سمنان ضمن گرامیداشت ایام پیش رو و دهه کرامت انتصاب حجت الاسلام و المسلمین اکبری را تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد تا این اتفاق منشا خیر و برکت بسیار برای این استان و مردمش باشد .

رئیس اتاق سمنان : ارتباط تنگاتنگ اتاق بازرگانی و دادگستری می تواند راهگشا و فرصت ساز باشد . 

معماری ادامه داد : هرچند که استان سمنان کمتر پرونده های بزرگ و خاصی را در رابطه با فعالان اقتصادی به خود دیده و از این حیث می توان فعالان بخش خصوصی این استان را از سالم ترین و پاکدست ترینهای کشور برشمرد اما انتظار ما به عنوان نمایندگان بخش خصوصی استان از رئیس کل دادگستری این است که اگر پرونده خاصی در رابطه با فعالان این استان مطرح شد با هماهنگی اتاق بازرگانی روند پرونده پیگیری شود تا ضمن حمایت و حل اختلاف پیشگیری از چنین اتفاقاتی نیز مورد توجه بیشتر قرار گیرد . 
  
رئیس پارلمان بخش خصوصی سمنان با تاکید بر حضور چند ساله و داشتن خاطرات خوش خود در این استان ارتباط خوب  کارفرما و کارگر در بسیاری از محیط های تولیدی را نشان از فرهنگ و دانش بالای بخش خصوصی و مردم این استان دانست که باید قدر دانسته شود . 

فرج الله معماری برگزاری منظم شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی را یکی از نقاط قوت اتاق سمنان دانست و از رئیس کل دادگستری دعوت نمود تا با حضور خود در این جلسات ارتباط تنگاتنگ تری میان دستگاه قضا و اتاق بازرگانی ایجاد گردد . 
وی گفت :  متاسفانه این روزها مشاهده می شود که برخی دستگاهها هیچ درکی از شرایط خاص و فضای جنگ اقتصادی که در اثر تحریمها به وجود آمده ندارند و این عدم آگاهی مانعی بزرگ در  تحقق شعار سال و فرمایشات مقام معظم رهبری می باشد . 
 معماری افزود : اگر قضات و کارشناسان شما ارتباط بیشتر و گسترده تری با نمایندگان اتاق بازرگانی داشته باشند می توانند در تصمیم گیریهای پرونده های مختلف آگاهانه و درست عمل نمایند . 
معماری حفظ اشتغال و تولید خوب و بی دغدغه را از خواسته های کارگر و کارفرما دانست و این دو را دقیقا هم راستا با شعار سال دانست .



علی اصغر جمعه ای : اعتبار اتاقهای بازرگانی می تواند باعث رفع تحریمها شود  

در ادامه علی اصغر جمعه ای نائب رئیس اتاق سمنان با تشریح فعالیتها و معرفی ساختار اتاقهای بازرگانی به عنوان بزرگترین پارلمان بخش خصوصی گفت : 
اتاقهای بازرگانی بزرگ‌ترین و تنها نهادی است که در سطح بین‌الملل مورد قبول و اعتبار است و هدف آن کمک به توسعه اقتصادی در سطح جهان و ایجاد هماهنگی و همکاری بین بازرگانان و صاحبان صنایع می باشد . 

وی گفت : این اعتبار جهانی می تواند عامل موفقی در جهت رفع تحریمها و عبور از این پیچ تاریخی اقتصاد کشور باشد به شرط آنکه قدرش را بدانیم و از این پتانسیل نهایت استفاده را ببریم .



مهدی جعفری : از تجربه موفقیتهای قضات مسلط درس بگیریم . 

مهدی جعفری نائب رئیس اتاق سمنان و مدیر عامل شرکت الگانت با اشاره به کمیسیون ماده ۴۲ استاندارد و حضور قضات مسلط  ؛ آگاهی و شناخت قضات از فعالیتهای بخش خصوصی را عامل مهمی در صدور رای درست دانست .


مهدی حداد : دغدغه های بخش کشاورزی را مورد توجه قرار دهید 
مهدی حداد ، مدیر عامل شرکت نوسبز و عضو هیات نمایندگان اتاق سمنان نیز در این نشست گفت : 
امیدواریم با حضور شما دغدغه کشاورزان نیز حل شود و پیشنهاد می کنیم تا در هر شهرستان شورای حل اختلافی برای بخش کشاورزی ایجاد گردد . 
عضو هیات نمایندگان اتاق سمنان سند دار کردن و تفکیک  اراضی کشاورزی و غیر کشاورزی و نیز تدوین و تقویت کمیته های حمایت قضایی را  از دیگر خواسته های بخش خصوصی دانست .


عبدالحمید دربانیان : قضات آگاه و کاربلد را برای شوراهای حل اختلاف مالیاتی استفاده کنیم . 
عبدالحمید دربانیان عضو هیئت  رئیسه و هیات نمایندگان اتاق سمنان نیز در این نشست به شوراهای حل اختلاف مالیاتی اشاره کرد و گفت : 
مرجع رسیدگی به کلیه اختلافات مالیاتی جز در مواردی که ضمن مقررات قانون مالیات های مستقیم مرجع دیگری پیش¬بینی شده باشد،هیأت حل اختلاف مالیاتی است . 
از این رو این هیات ها بسیار مهم و حائز اهمیت می باشند و باید مورد توجه قضات و دستگاه قضا قرار گیرد .


رئیس کل دادگستری سمنان : 
خداوند در قرآن می فرماید : کسی که زندگی مادي و اقتصادي ندارد ، زندگی مذهبی و معنوی هم ندارد


حجت الاسلام و المسلمین اکبری رئیس کل جدید دادگستری استان سمنان نیز در این دیدار ضمن خوش آمد گویی به اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی سمنان و اظهار خوشحالی از این دیدار کار جمعی و مشارکتی را یکی از نیازهای اساسی و فطری آدمی دانست و گفت : 

انسان ذاتا و فطرتا موجودی اجتماعی است و به تنهایی قادر به تامین نیازهای خود نمی باشد و این محقق نمی شود مگر به اذن و اجازه پروردگار باریتعالی . 
وی گفت : یکی از نیازهای ضروری هر جامعه ای اقتصاد است تا جایی که خداوند در قرآن می فرماید : من لا معاش له، لا معاد له
یعنی کسی که زندگی مادي و اقتصادي ندارد ، زندگی مذهبی و معنوی هم ندارد . 
حجت الاسلام اکبری اضافه کرد :  امروز باید بپذیریم که با دشمنان نادانی سر و کار نداریم بلکه با دانایی و مطالعه کامل به جنگ ایران و اسلام برخاسته اند و سالهاست که از نظر اقتصادی ما را تحت فشار قرار داده اند . 

رئیس کل دادگستری استان سمنان در ادامه با اشاره به اثرات مثبت چنین دیدارها و نشستهایی عنوان کرد : دادگستری استان تماتم سعی و تلاش خود را به کار می گیرد تا در جهت کاهش موانع کسب و کار اقدام نماید و این تلاش جز در سایه همفکری و همدلی و ارتباط دو سویه فعالان اقتصادی و دستگاه قضا ممکن نیست . 

وی بیان کرد : از دوستان اتاق بازرگانی هم می خواهیم ، دغدغه ها و مطالبی که در این جلسه بیان داشتند را طی نامه ای به ما اعلام نمایند تا در اسرع وقت پیگیری نماییم . 

ایشان ادامه دادند : ما وظیفه خود می دانیم که از باب ثواب و تولا تهایت همکاری و همفکری را با شما داشته باشیم . 

 



وی افزود :